For my foreign visitors

For my foreign visitors: My blog is now only in Norwegian, please use Google translator for translation into your language.

torsdag 16. februar 2012

Vinter søm og strikk

På tide å oppdatere bloggen min, med noe av det som er blitt produsert her i vinter.  Ikke mye lappesøm det er vist sytørke her i huset.

Eneste jeg har sydd i det siste er en mappe til reiseguiden, denne passer til Gatelangs serien.

Lomme foran og bak og plass til reiseguiden inni. 

Mitt store pågående prosjekt er ny bunadskjorte, masjettene er ferdig brodert nå holder jeg på med halsliningen.  Synet er ikke hva det en gang var så jeg ser fram til lysere tider :-)

 

 

 

 

Strikkepinnene er blitt flittig brukt dette året,

En restegenser er blitt ferdig

En tunika og ei lue.  De er i samme garn men lyst var veldig forskjellig ved fotografering, tunikaen viser fargene best.

 

 

 

 

 

 

 

I høst gikk jeg på kurs for å sy klær, er blitt utfordret til å vise noen bilder av det jeg laget på kurset. Så her det meste jeg sydde på kurs.

IMG_1946

Dressjakker

Så sydde jeg meg en ny julekjole med tilhørende veske.

Sissel

1 kommentar:

Gudveig HN sa...

Så flittig du har vært! Jammen har du laget mye fint. Moro å kunne lage sine egne klær :-)