For my foreign visitors

For my foreign visitors: My blog is now only in Norwegian, please use Google translator for translation into your language.

mandag 13. april 2009

Velkommen Welcome

Hei og velkommen til min blogg, her vil jeg dele med deg mitt lappeliv. Litt annet også en gang iblant.
Mye av det jeg har laget er det bilde av på min
webshots. Vil allikevel presentere noe av det jeg har laget her.


Hello and welcome to my blog, I want to share with you my quiltinglife and sometimes other stuff too.
I started with quilting in 1992 many of my quilts you are welcome to see at my
webshots. Some of my favorites and those I just finished, I have added to my blog, need some pictures to start with. LOL



My Dear Jane quilt, this is the quilt that I’m most proud off to have done. I started on this quilt in September 2001 and it was finished October 2005. It’s all done on my sewing machine. My quilt has 4 257 pieces the name is May way Jane, because I just did it my way.


Everyone is stupid when I’m sad. Yes that is the name of this quilt. Started a day that wasn’t best, but I’m very satisfied with the result. Made in 1996 and it’s one of my favorites.


This quilt is made in 1997, the door size was deciding for the quilt size. The name of this quilt is My small village, inspired from a Hungarian movie.

The next three quilts was made in 2005 in a quilting class at my local quilt shop Meretes Atelier It was real fun.





And some other stuff i have made













And some quilts from 2009







27 kommentarer:

Nancy in Norway sa...

Velkommen til bloggeland :-)
Så mange fine ting du har sydd!! Jeg vet jo det, men dukene i Buggy Barn blomster ble kjempefine.

Hanne sa...

Hei Sissel!
Jeg var innom i morges, smen det gikk det ikke ann å kommentere.
Koselig å se deg i bloggland også. Du syr mye fint og jeg har jo også hatt gleden av å se mye av dette i levende livet i årenes løp :-)

Bente sa...

Gratulerer med ny blogg.........og mange flotte bilder :-)))

Sigrun sa...

Gratulerer med flott blogg Sissel. Du har laget så masse flotte arbeider, det er veldig inspirerende å se på dem. gleder meg til å følge bloggen din videre.

Anonym sa...

Gratulere med flott blogg Sissel.
At du syr mye flott er det ikke tvil om.Gleder meg til å kikke innom bloggen din framover og se på alt det fine som sikert vil dukke opp der..
Hilsen Karin

May Britt sa...

Velkommen i bloggeland. Så mye fint du har laget. Den røde DJ quilten din er bare så herlig. Gleder meg til å besøke deg mer på bloggen din, og kanskje vi ses til sommeren :)

Wenche sa...

Velkommen i bloggverden, Sissel.

Du har så mye flott...

Country Log Cabin Quilter sa...

I enjoyed looking at your beautiful quilts! Welcome to blogland! I hope you will visit my blog too.

Sølvi's blog sa...

Gratulerer med blogg. Og så mye flott du har sydd. Og ja - den Jane quilten har du all grunn til å være kjempestolt over.

Gudveig HN sa...

Gratulerer med blogg - og du verden så mye fint du har å vise frem! Din rød/hvite DJ er fabelaktig! Gleder meg til å se mer herfra :-)

Heidi fra Klæbu sa...

grattis med ny flott blogg! Heidi

Thimbleanna sa...

Wow -- what a way to jump into blogland! Your Dear Jane is stunning in red and white. Welcome to blogland!!!

chook sa...

welcome to blogland
your quilts are beautiful

Anonym sa...

Gratulerer med blogg, Sissel! Mye flott å se; Nå skal jeg "bokmerke" den også!
hilsen -tinE

Susan sa...

Welcome! Thank you for sharing your wonderful quilts. The Dear Jane is beautiful; I love it in red and white.

Ati. Norway. sa...

Mye fint du har her.Jeg liker din Dear Jane!! Welkommen in bloggeland :)

Jeanne sa...

Beautiful quilts, especially your Jane quilt! Welcome to blogland.

jofridsquilt sa...

Gratulerer med ny blogg.Masse flotte arbeid. Gleder meg til fortsettelsen. Helsing Jofrid

Anonym sa...

Gratulerer med blogg! Så mye fint du har sydd.
Hilsen Ingunn

Nina In Norway sa...

Heisann og velkommen til bloggland du med. Masse fint du har laget.
Gleder meg til å følge deg videre.

Anne-Grethe sa...

Gratulerer med blogg! Er imponert over alt det flotte du har presentert her og gleder meg til å følge deg videre...

Chookyblue...... sa...

what beautiful quilts.........esp you red and white DJ........welcome to blogland.......

Anne Ida sa...

Hei, og velkommen til blogland! Her var det utrolig mye fint å se på! Gleder meg til å følge bloggen din fremover :o)

Laila sa...

Velkommen i blogg-verda - og du verda så mykje fint du har å vise fram! Den raud/kvite DJ'en er utruleg vakker. Du har all grunn til å vere stolt av den. Gler meg til å følgje deg vidare.

mreteveian sa...

Hei Sissel, - jeg har beundret ditt dear Jane før og blir fortsatt like imponert!

Merete sa...

Gratulerer med flott blogg. Utrolig masse flotte tepper du har sydd da!

karenfae sa...

I love your red and white Dear Jane! I am making a red/white one right now and my first one was all colors.
Karen
http://karensquilting.com/blog/